Je to už delší dobu, co jsme sledovaly projekt Slušná firma schraňující pod sebou české firmy, které to mají v podnikání trošku jinak. Pro většinu lidí, když se řekne podnikatel, má slovo skoro až pejorativní význam. To je ten, co má peníze a nemusí skoro pracovat, protože mu lítají pečení holubi do pusy. To je ten, který všechny oškube a sám se má dobře. To je ten, který se k zákazníkům chová jako ke zdroji peněz a má dobře spočítané, co se mu vyplatí. Zní to skoro, jako kdyby to byla nějaká nadpozemská bytost z pohádek o dobru a zlu, kde podnikatel představuje tu stinnou postavu. Ono to mnohdy ale bývá úplně jinak….
Proč Slušná firma?
„Slušnost, ochota, férovost, vstřícnost, rovnost, to jsou dnes mnohdy jen prázdná slova. Vzdušné zámky, které si vysníváme ve svých představách. Dnešní uspěchaná doba žene podnikatele k rychlému růstu, vysokému zisku, mnohdy i za cenu nepravdivých informací. Zákazník je jen zdroj financí, prostředek k rychlému obohacení, abychom se měli dobře. Ne, počkejte a nejde to dělat i jinak? Ano, jde. Dokladem jsou firmy, které se zapojily do projektu Slušná firma. Je nám ctí stát vedle nich a snažit se věci změnit. Je to totiž jen na nás samotných, jakým směrem se vydáme. A my jsme Slušná firma.“
Principy Slušné firmy
Slušnost a slušná firma
Extrémy jsou vzácné. Slušná či neslušná firma jsou dvě krajní polohy jednoho z pohledů na podnikání. O tom, zda mluvíme o slušnosti či neslušnosti, rozhoduje skutečnost, ke kterému ideálu se firma hlásí a přibližuje.
Jak se jako Slušná firma chovat?
-
Proč se nám projekt Slušná firma líbí?
- Zásady, které Slušná firma deklaruje pro nás nejsou ani nějakými pravidly, které někdo napsal a my bychom se jako jimi měly řídit. Je to spíš o rozpoložení člověka a o jeho filosofii. Jak jsme zmínily už v mnohých rozhovorech nebo profilech, řídíme se heslem: „Chovejte se k druhým, jak byste chtěli, aby se oni chovali k vám.“ K našim zákazníkům, ale i k nám osobně se snažíme chovat co nejlépe. Není to vlastně ani o snaze, ale že takové jsme. Všechno děláme od srdce – poctivě. Ano, dnes to používá každý i velké firmy to mají jako motto. Ale my jsme malá firma o 3 ženách, které se snaží o nějaké hodnoty. Snažíme se naplňovat mnohdy asi až nesmyslné ideál slušnosti, poctivosti a férového jednání. Mnohdy mi připadá, že ani do dnešní doby nepatříme, ale když vidíme tento projekt, máme znovu naději.
Milé dámy,
slušná firma je můj sem více jak 20 let.Když myslím „slušná“,tak se vším všudy!!!Ve svém CV mám pro potenciálního zaměstnavatele uvedenu podmínku,aby firma byla slušná a čestná.Žel zatím se mi ozývají jen finanční společnosti. Taky si říkám,že tento svět není pro mě.
Za mě vám přeji hodně potenciálních zákazníků,kteří preferují vaši identitu a kvalitní výrobky.
Dobrý den, pane Pavle, moc děkujeme za zprávu. Je to někdy těžké narazit jak na slušnou firmu, tak na slušné zaměstnance. Jedni nadávají na druhé, ale ani jedna strana to nemá v dnešní době jednoduché. Sama mám ty zkušenosti i za sebe. Držíme palce i Vám, abyste našel práci, kde budete spokojený a slušnost nebude jen pojmem. Krásný den!